lovee........

nuff

Home

Friday, November 12, 2010

lara....

i know who i am...
aku da banyak kelemahan coz tu org x suka aku kn.....
aku ni x pandai mcm org2 lain,mulut aku pulak suka buat bising smpai ada sesetengah pihak naik meluat dengar suara aku,aku ni gemuk membuatkan orang x suka tengok aku,rupa aku plak x cntik mcm pompuan2 pujaan setiap lelaki...semua serba x sempurna pada diri aku....mulut aku yg over ni membutakan sesetngah pihak benci pada aku...smapi meluat nk tengok muka aku...
kekadang aku terfikir jga...adakah manusia dlm dunia ni yg begitu cukup sempurna...sempurna dari segala2nya tanpa melakukan sebarang kesalahan...
kekadang aku terfikir apakah kesalahan yang aku dah lakukan smp membuatkan sesetengah org benci pda aku...mungkin sikap aku yg terlalu suka berckp yg membuatkan org benci pada aku....
kekadang aku jgak terfikir alangkah bgusnya kalo aku dijadikan seekor burung yg bebas terbang diudara dan akan mati kalo dikecam...tapi Allah telah memilih aku sbg manusia utk aku jalankan tanggungjawab aku kepadaNya...
setiap hidup x kan terleas dri masalah kn......
aku dah buntu mcm mna aku nk selesaikn masalah aku...
1.exam yg trbesar akn tiba 23/11 nie...terasa dri mcm belum prepare sepenuhnya...sikap malas masih bermaharajalela dm diri aku....aku harus kuat utk melwan sikap ini...exam kali ni penentuan hidup aku....seluruh keluarga mengharapkan aku...tp aku takut kalo aku x dapat penuhi harapan kluarga aku pd dri aku...mcm mna kalo aku x dpt penuhi harapan kuarga aku...dah tetu org pertma akn sedih iaitu maa dgn ayah aku...so...aku kena kuatkan dri aku kn...hmmmm......
2. masalah dengan penyakit yg aku sedang lalui skrg nie...aku x tahu lah smpai thap mna aku akan hadapi penyakit ini...mungkin smpai tahap kematian...aku da jemu hari2 menghadap pelbai jenis ubat...penyakit yang melibatkan otak cukup merisaukan kpd sesiapa yg mebghidapnya kn..begitu jgk aku.....hari2 kepala aku sentiasa sakit+pedih yg teramat...aku hanya sekadar mampu bertahan...apabila dh tahu keputusan doktor tntg penyakit yg aku alami,hati aku begitu sedih...aku sntiasa mnghitung hari2 aku akan pergi buat selamanya...dr mgkin ckp ada harapan utk smbuh tp aku rsa mcm makin teruk...aku x nak kasi tahu kwn2 dgn ahli kuarga aku...aku x nak mereka risau...biarlah aku sndri yg tnggung apa yg aku alami...mungkin sebagai balasan pd aku tntg segala yg aku dah lakukan slama ini..mungkin Allah nak aku sntiasa mengingatiNya dengan memberi aku ujian yg seberat ini...
3. msalah dengan rakan ku...dahulu aku hampir kehilangan seorg teman yg aku amat sayangi...tapi alhamdulillah persahabatan kami masih kekal,erat smp skrg...betul org ckp mncri kawan sush tp mncri musuh ckup sng....tp skrg nie aku bakal kehilangan seorg lgi teman yg aku jga sayangi...mungkin teman yg ini aku akn kehilangannya buat selama2nya...walaupun cukup berat utk aku laluinya namun aku harus terima jgk kenyataan ini...mungkin terlalu bsar kesalahn yg aku lakukan pada dirinya sehingga membuatkan teman aku benci pda aku...mungkin kata2 aku yg mmbuatkan dia begitu benci pd aku shinggakan aku dia x ingin melihatnya...hati memang terasa tapi byk bersaba ajerlah...benda ni jd pn sbb kesalahn aku jgkkn...tapi aku x tahulah smpai bila mslh ini akn berakhir...mungkin kwan aku tuh dah anggap aku sbg musuhnya @ org yg paling dia benci...tapi bg aku dia tetap kawan,teman dan sahabat aku smpai bila2...aku sayangkan kawan2 aku....aku harap kami semua akan berkekalan bersahabat smp ke akhir hayat aku...

3 masalah ini membuatkan dri aku mnjdi lemah dlm segala hal....zahir nmpk aku gembira tapi batin aku hari2 menitiskan air mata,menahan kesakitan....exam smakin dekt tp aku msih tetp brfikir akn masalh yg aku hadapi...nk focus mcm x blh jer ase.....tp aku akn cba sdaya yg mungkin......insyaallah......

No comments:

Post a Comment

loveeeee

nuff

bling2

my company!!!

Creative Commons Licence
other by ladyvampdark compony is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.
Based on a work at fiqaventures.blogspot.com.
Permissions beyond the scope of this license may be available at fiqaventurs.blogspot.com.